Vain elämää, ei sen enempää..

sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Ivalo!

Heti alkuunsa haluan pyytää anteeksi kaikilta blogini lukijoilta tätä mun hiljaiseloa täällä bloggerissa. Mulla on taas jotenki kadonnut fiilikset kaikesta! Pelkkä ajatuskin siitä, että pitäis tulla kirjoittamaan tänne jotain saa mun ajatukset ihan sekaisin kun en tiedä mistä kirjottaisin. Niin paljon ois kirjoitettavaa mut jotenkin en vaan saa ajatuksiani sanoiksi. Aika kakspiippunen juttu ku tänne kirjoittelu avaa mulle itellekki mun ajatuksia. 

No nyt kuitenkin ajattelin tulla pitkästä aikaa päivittelemään. Ollaan nyt Ivalossa mun porukoiden luona. Ja näillä näkymin ollaan muuttamassa tänne takaisin, ei sentään kuitenkaan mun porukoille! Ollaan pitkään haluttu muuttaa pois Rovaniemeltä, mut on ollut ongelmana vain se, että kun ei tiedetä että minne. Monta kertaa ollaan puhuttu etelästä; Riihimäki, Turku, Paimio..? Mut nyt sit kun tultiin käymään täällä pohjosessa, niin jotenkin täällä on se oma viehätyksensä ja joku täällä vetää kovasti puoleensa. Onhan tää mun synnyinseutua ja lähestulkoon mun koko suku asuu täällä (isän puolelta). Äidin puolen sukulaisiin en edes pidä niin paljon yhteyttä. Petekin viihtyy täällä paljon paremmin kuin roissa. 
Toivon vain, että tää viehätys jatkuis sit viel puolen vuoden päästäkin ja ettei sit yhtäkkiä tuu taas halu muuttaa takaisin kaupunkiin. Ja oishan tää tietenkin lasten kannalta erittäin loistava paikka asua! Petekin haluis tosi kovasti muuttaa tänne, mut siltikin mua mietityttää kovasti tää muutto. Haluunko mä oikeasti muuttaa tänne porojen keskelle takasin? Haluunko mä muuttaa paikkaan, missä ei oo oikeesti yhtään mitään? Tai no on, kaksi vaatekauppaa: Tekstiili Nikula ja Räsy ja Ronttonen, jonka oikeeta nimeä en ees muista! Ja onhan tääl tietenkin pari ruokakauppaa ja apteekki yms yms.. Eli periaatteessa kaikki mitä ihminen tarvitsee elääkseen. Ja ainiin, onhan täällä kirppari! Joka tosin on erittäin pieni: siel on varmaan 15 myyntipöytää ja se on erään kaupan kellarissa ja se on tosi tunkkanen paikka. ARGH!. Rovaniemellä sentäs ois kaikki! Tarkoitan nyt siis henkkamaukkaa ja muita kivoja kauppoja. Ei tultas enää pääsemään alennusmyynteihin (ja muutenkin) shoppaileen kaikkea turhanpäivästä. Niin, turhanpäivästä rahanmenoa. Ja tietenkin täältä pääsee aina käymään mutkan roissa, matkaa sinne tulee "vaivaiset" 300km.... 
Kummassakin paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. On niin hankalaa. 
No ehkä tää valittaminen nyt kuitenkin riittää, onhan paljon muutakin mistä vois kirjoittaa! 

Ton edellisen lauseen jälkeen mulla tuli piiiiiiiiitkä tauko kirjoittamisessa. Mä en osaa enää kirjoittaa. Ehkä nyt on vaan parempi lopettaa tältä erää ja menen suosiolla nukkumaan! 

Hyvää uutta vuotta kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti