Vain elämää, ei sen enempää..

torstai 14. kesäkuuta 2012

Synnytyksen odottelua

Viikkoja tänään kasassa 37+4 eli turvallisilla vesillä ollaan jo viikkojen suhteen. 
Ensinnäkin kerron heti alkuunsa että meillä ei tällä hetkellä toimi netti, niin sen vuoksi kirjoittelen vähän harvemmin siihen asti, että saadaan netti kunnolla pelaamaan :)

Maanantaina oli Jaron 1.5v neuvolalääkäri ja lääkärinä sama henkilö joka mulla on ollut neuvolalääkärinä, niin samalla sitten katsottiin mun kohdunsuun tilannetta. Heti ensimmäisenä lääkäri tokas vain että tässähän on jo vauvan pää! Elikkä vauva on niin alhaalla jo kuin voi vaan olla. Kohdunkaula on kadonnut jo lähes kokonaan ja paikat on erittäin pehmenneet kuulemma. Kohdunkaulaa lääkäri ei edes päässyt tutkimaan kun vauvan pää oli niin alhaalla, eli on nuo jatkuvat supistelut edesauttaneet edes jollain tapaa tulevaa synnytystä :)
Lääkäri tosin silloin maanantaina veikkaili ettei mene montaa päivää enää että vauva syntyy ja että neuvolaankaan ei tarvitse enää perjantaina näissä merkeissä mennä, mutta pahasti näyttää siltä että huomenna aamulla on neuvolaan lähdettävä lyllertelemään. Että nyt sitten jännätään koska tulee synnärille lähtö :) 

Mun äiti tuli tiistaina tänne meille avuksi kun en itse pahemmin voi liikuskella ja siivoilla ja Jaron kans touhuta kun sattuu niin paljon ja supistelee aikas tiheestikin. Äiti on nyt sit täällä touhuilemassa loppuviikon ja sen jälkeen lähtee käymään muutaman päivän olemassa kotonaan Ivalossa, jonne ottaa Jaronkin mukaan, oli synnytys jo ohi tai sitten ei. Ja tulevat takaisin sitten ensi viikolla joku päivä. Outoa kuvitella että Jaro lähtee monen sadan kilometrin päähän meistä muutamaksi päiväksi. Voi olla että äitillä tulee kovempi ikävä kuin pojalla. 

Huomenna aamulla mulla on neuvolaan aika jo 8.15 (!) Mitenhän ihmeessä mä jaksan herätä aamulla jo seiskan paikkeilla? No onneksi pete menee kasiin töihin niin voidaan sitten puolet matkasta kävellä samaa matkaa kun peten työpaikka sijaitsee meijän kodin ja neuvolan, aika tarkkaan puolen välin paikkeilla :) 

Viime viikon torstaina oli mun edellinen neuvolakäynti. Mun paino oli tippunut jotain vähän vajaan kilon kahessa viikossa. Yhteensä on nyt siis tippunut jotain 13kg, oon niiin tyytyväinen! Sillä Jaroa odottaessa mulla nous paino jotain 20kg, wuhuu :) 
Torstaina mulle laitettiin myös lähete labraan verikokeisiin, ja sinne mun piti mennä heti sitten perjantaina aamusta, koska mulla epäiltiin raskaushepatoosia. Onneksi nyt sitten näyttäs kuiten siltä, että mulla ei sitä ole, mutta huomenna se sitten varmistuu vielä :) 

Tein nyt tällasen tylsän kuvattoman postauksen, koska oon äitin läppärillä käymässä ja tältä koneelta en viitsi kuvia lisäillä blogiini, äiti varmaan tykkäis :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti