Vain elämää, ei sen enempää..

maanantai 30. huhtikuuta 2012

Enkeli onkin piru

Aattelin tulla kertoon teille mun yhdestä "ystävästä". Kutsun häntä nyt vaikka tässä nimellä Eeva. 

Elikkä mä oon tutustunu Eevaan heti yläasteen alettua, valinnaisen musiikin tunneilla. Eevalla ei ollut kavereita ja hän oli koulukiusattu. Minun mielestä Eevassa ei ollut mitään vikaa, aivan tavallinen tyttö niinkuin minäkin. Tosin hänen itsetuntonsa on ollut erittäin huono koko meidän ystävyyden ajan ja paljon jo ennen sitäkin, hänellä on nimittäin lapsena ollut syöpä, jonka vuoksi hänet on suoraan sanottuna "lellitty piloille". 
Liikuttiin yhdessä ja kylästeltiin ja yövyttiin toistemme luona ja tehtiin kaikkea normaalia mitä kaverukset nyt aina keskenään tekevät, pelailtiin, katottiin leffoja, naurettiin kaikelle ihan tyhmällekin yms yms.. 
Jossain vaiheessa yläastetta meidän välit erkanivat, mutta heti yläasteen jälkeen, ammattikoulussa, meistä tuli todella hyviä ystäviä uudestaan. Mutta sitä ei jatkunut kauaa. 
Pian alkoi jatkuvat riitelyt ja kinastelut, myönnän vika oli varmasti suurimmaksi osaksi minussa kun härnäsin aina tahallani Eevaa. Mutta sitten taas saatiin sovittua kaikki, ja oltiin kuin paita ja perse aina yhdessä menossa joka paikkaan. Mutta sitten vasta se helvetti alkoi. 

Olin siis kulkenut yläasteen lopussa helluntaiseurakunnan järjestämissä nuortenilloissa, ja tutustunut sitä kautta moneen kivaan tyyppiin joiden kanssa olen vielä nykyäänkin yhteyksissä. 
Tutustutin myös Eevan näihin henkilöihin. Sen jälkeen Eeva on muuttunut todella paljon, hän on siis nykyään uskovainen ja liittynyt helluntaiseurakuntaan. Uskon että se on suurin syy Eevan muuttumiseen. Uskovaiset varmaan ajattelevat että se on muuttanut tätä Eevaa vain parempaan suuntaan. Ja paskanmarjat sanon minä! 
Mutta kun Eeva on aina ollut kauhean hiljainen ja ujo, "vieraammassa" seurassa toki joo, mutta minä olen tuntenut Eevan niin paljon kauemmin kuin nuo uskovaiset että minulle Eeva sitten osaa ja uskaltaa näyttää oikean minänsä, valitettavasti. 
Eeva on oikea "malliuskovainen" kaikkien silmissä mutta todellisuudessa jos valehtelee voiko sillon olla edes kunnon uskovainen? Uskovaistenhan pitäisi olla suvaitsevaisuuden perikuvia, no Eeva ei sitä ainakaan ole. Eeva ei itse tiedä miten uskovaisten pitäisi käyttäytyä vaan "matkii" kaiken muilta uskovaisilta. Ja toisekseen, silloin kuin meillä on ollut riitaa Eevan kanssa, joskus vuosia sitten jo, niin Eeva on kääntänyt kaiken minun syyksi ja minä olen siittä saanut kaiken paskan niskaani, vaikka todellisuudessa kaikki on saanut alkunsa Eevasta. No uskovaisten silmissä pitää esittää olevansa niin viaton ja hyvä ihminen. 
Eeva suuttuu todella pienistä asioista, esim. eilen illalla juteltiin mesessä;

minä: mites on viikonloppu mennyt? 
Eeva: No siinähän se, kylästellessä ja hyvässä seurassa. 
minä: vais ni. 
Eeva: ? kysyit ja vastasin
minä: niin ja vastasin siihen? 

Tämän jälkeen hän katosi mesestä eikä hänestä kuulunut mitään, ennen kuin tänään sain yhtäkkiä puhelimeen viestin Eevalta: 
Sorry, poistin vahingossa fb kavereista ja OIKEASTI vahingossa. 

Ensinnäkin voisko joku kertoo mulle miten on mahdollista poistaa facebookin kaverilistalta vahingossa??? :D 
Eli minun mielestäni tuossakin ilmenee jotain pientä valehtelua. 
Voi mulle suoraankin tulla sanomaan että ei halua enään olla kaverilistoilla. Se on mulle ok, mut että nuin sen tekee. Argh, järki meinaa mennä jo pelkästään tän kirjottamisesta. 
Mut tosiaan tää ei ollut ensimmäinen kerta kun Eeva tekee niin, mut mun hermot on nyt totaalisesti mennyt tämän neidin kanssa. Paljon oon paskaa saanut niskaani hänen ansiostaan ja paljon oon hänen kiukuttelujaan kestänyt mut nyt mä en jaksa enään. 
Ja tän ei oo tarkotus kuulostaa siltä et valitan ku teini täällä ku facesta lähtee yks kaveri veks, vaan mulla ärsyttää toi Eevan lapsellinen käytös. 

Tän kirjotuksen ei ole tarkoitus loukata ketään, etenkään uskovaisia. 
Uskovaiset on mukavia ja ihan tavallisia ihmisiä ja heidän kans on kiva viettää aikaa. 
Minä ainakin tykkään :) 

Tosiaan joo, tänään en jaksa alkaa enään toista postausta kirjottaan meidän kodista, joten se saa jäädä vaikka huomiselle. Mun oli nyt vaan pakko tulla kirjottaan tästä Eevasta koska tuntuu että pää räjähtää sen kanssa :D  

4 kommenttia:

  1. Joo, jos tämä on sama henkilö kenen arvaan tämän olevan. Vihaan tätä ihmistä sorry

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jokaisella omat mielipiteet :) mut täytyy kyl myöntää et tää henkilö on erittäin hankala ja omalaatuinen tapaus :D

      Poista
  2. haha mie ainaki heti tunnistin heidi kestä sie puhut tässä :D eksyin sun blogiin lueskelemaan ja sattu silmään tää kirjotus.. mulla on kyllä aika samalaiset mielipiteet ko sullaki hänestä nykyään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki ilmeisesti tunnistaa heti et kenestä puhun :) mut eipähän mua haittaa.. :)

      Poista