Vain elämää, ei sen enempää..

torstai 17. toukokuuta 2012

Ivalo vs Rovaniemi

Oon lähes koko ikäni asunut Ivalossa, paitsi silloin kun olin ala-asteella, niin asuttiin äitini kanssa muutaman vuoden Riihimäellä. Ja nyt sitten muutin oman perheeni kanssa Rovaniemelle viime kesänä. 
Oon monta kertaa miettinyt sitä, että kuinka erilaisia ihmiset ovat täällä Rovaniemellä kuin esimerkiksi Ivalossa. 
Ivalossa kun lähdettiin käymään kaupassa niin nakattiin päälle vaan vaatteet, jotka on mukavat päällä, mutta täällä kun lähtee käymään kaupassa vaikkapa sitten verkkarit jalassa niin on todella ärsyttävää huomata että kuinka nuoret ja moni vanhempikin ihminen tuijottaa minua kuin tyhmää. Mitä sitten jos tykkään kulkea vaatteissa jotka tuntuvat mukavilta päällä? Mitä jos en halua aina ahtautua pillifarkkuihin ja korkkareihin? Tarvitseeko sen takia tuijottaa itseltään silmät päästään? 
Minä vain haluan olla oma itseni. 

Minä en ikinä ole ollut sellainen, että joka paikkaan mennessä täytyy näyttää viimeisen päälle hyvältä ja meikit on oltava AINA kohillaan. Itse en käytä läheskään joka päivä meikkiä, ja silloin kun meikkaan, niin yleensä laitan vaan vähän meikkivoidetta ja ripsaria, ja harvoissa erikoistilanteissa saatan jopa laittaa luomiväriä. 
Minusta on parempi näyttää luonnolliselta kuin alkaa väkisten meikkaamaan itseään "hyvännäköiseksi". 
Mun mielestä on tosi tökerön näköstä että ihmiset laittaa puolen sentin kerroksen meikkivoidetta "peittääkseen" kaiken maailman näppylät ja epäpuhtaudet. Silloinhan ne vasta korostuvat ja oikeen loistavat sieltä "täydellisen" meikin alta. 

Ja erittäin suuri silmäänpistävä ero näiden kahden paikan välillä, joka ainakin mulle pisti silmään heti kun menin ensimmäistä kertaa käymään täällä baarissa. 
Ivalossa ihmiset istuu pilkkihaalarit päällä ja karvalakit päässä baareissa ja kukaan ei tuijota heitä siellä ja naureskele selän takana. Se on siellä ihan normaalia ja se on kaikille ok. Mut mä en haluis ees tietää mitä ihmiset aattelis jos täällä Rovaniemellä joku niin tekisi, kun täällähän kaikilla tarvii olla erikseen hommattuna oikeen kunnon bilevaatteet; mekot ja laukut ja kengät, ja varmaan meikitkin. Mulle ainakin täälläkin riittäisi baariin vaatteiksi ihan vaan joku normaali paita ja farkut, eikai sinne baariin nyt olla missikisoihin sentään menossa? 

Yritin tähän loppuun nyt löytää viel pari sopivaa kuvaakin mutta en löytänyt joten tää saa nyt olla tällanen tylsä, kuvaton postaus :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti